Κυριακή 2 Δεκεμβρίου 2012

Ενδεικτικά φύλλα αξιολόγησης από σχολεία που είδαν την παράσταση

 
  • Νηπιαγωγείο Εκάλης: 
1. Η θεατρική παράσταση "Η μαγική κοτούλα-ένα ρώσικο παραμύθι" ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας;Πάρα πολύ. Χάρηκα που τα παιδιά συμμετείχαν, ενθουσιάζονταν, πρότειναν λύσεις, επηρεάζονταν συναισθηματικά με τις εξελίξεις του παραμυθιού. Σκηνογραφικά ήταν φοβερά εφευρετικά όλα!

 2.  Την βρήκατε κατάλληλη για την ηλικία των παιδιών της τάξης σας;
Ενώ αρχικά "φοβήθηκα" ότι ίσως δεν "έπιαναν" όλες τις έννοιες-νοήματα, τελικά τα παιδιά ανταποκρίθηκαν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό και έδειξαν πόσο πολύ ευχαριστήθηκαν την παράσταση!

Σταυρουλάκη Ευαγγελία-Άννα 
Νηπιαγωγός-Θεατρολόγος

  • 26ο Δημ.Σχολείο Καλλιθέας
 1. Η θεατρική παράσταση "Η μαγική κοτούλα-ένα ρώσικο παραμύθι" ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας;
Πάρα πολύ!!!
  2.  Την βρήκατε κατάλληλη για την ηλικία των παιδιών της τάξης σας;
Ήταν κατάλληλη και απόλυτα συμβατή με την ηλικία τους. Περάσαμε εξαιρετικά.
Ράμμου Μίκα 
Δασκάλα Α' τάξης

  • 28ο Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
 1. Η θεατρική παράσταση "Η μαγική κοτούλα-ένα ρώσικο παραμύθι" ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας;
Ναί. Φοβερή παράσταση, ενθουσιαστήκαμε όλοι, νηπιαγωγοί και παιδιά!
  2.  Την βρήκατε κατάλληλη για την ηλικία των παιδιών της τάξης σας;
Ναι. Προσιτή στα παιδιά, τους έδωσε χώρο και ευκαιρίες να συμμετέχουν κι εκείνα στην εξέλιξη της δράσης, τα κινητοποίησε κάποιες φορές ώστε να "ξεμουδιάσουν".
Έφη Μανίτσα
Νηπιαγωγός (Πρόεδρος Ο.Μ.Ε.Ρ. Αθήνας)
  • 11ο Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού
  1. Η θεατρική παράσταση "Η μαγική κοτούλα-ένα ρώσικο παραμύθι" ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας;
Εξαιρετική παράσταση, καθήλωσε ακόμα και τα πιο ανήσυχα παιδιά, βγήκαν όλα από την αίθουσα μαγεμένα.
2.  Την βρήκατε κατάλληλη για την ηλικία των παιδιών της τάξης σας;
Ναι, τους ανοίγει δρόμους να ξαναπροσεγγίσουν το βιβλίο σαν αντικείμενο, κάτι που τείνει να χαθεί στην εποχή των Η/Υ . Μπράβο! Εξαιρετική δουλειά!
Αφροδίτη Στρατηγέα
Δασκάλα Β΄Δημοτικού
  • 27ο Νηπιαγωγείο Αθηνών 
 1. Η θεατρική παράσταση "Η μαγική κοτούλα-ένα ρώσικο παραμύθι" ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας;
Ναι!!!
 2.  Την βρήκατε κατάλληλη για την ηλικία των παιδιών της τάξης σας;
Απόλυτα!!!
Πέγκυ Παπαργυρίου
Νηπιαγωγός

  • 4ο Νηπιαγωγείο Κορυδαλλού
  1. Η θεατρική παράσταση "Η μαγική κοτούλα-ένα ρώσικο παραμύθι" ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας;
Πάρα πολύ. Θεωρώ πως ήταν μια πολύ προσεγμένη και ποιοτική παράσταση με εξαιρετική συνδιαλλαγή με το κοινό χωρίς να χάνεται ο ειρμός της ιστορίας
   2.  Την βρήκατε κατάλληλη για την ηλικία των παιδιών της τάξης σας;
Ναί, εξάλλου και η ανταπόκριση των παιδιών ήταν μεγάλη και ενθουσιώδης. Να κάνετε πάντοτε τέτοιες προσπάθειες. Σας ευχαριστούμε πολύ!
Παπαδημητρίου Τασία
Νηπιαγωγός 
 
 

Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2012

φιλαναγνωσία







Σκοπός της φιλαναγνωσίας είναι η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο.
Αυτή η σχέση θα το βοηθήσει να αναπτύξει την κριτική και δημιουργική του σκέψη, να δραστηριοποιήσει τη φαντασία του και την εφευρετικότητά του, να εμπλουτίσει την αισθητική του καλλιέργεια, να δοκιμάσει τα συναισθήματά του αναπτύσσοντας έτσι τη συναισθηματική του νοημοσύνη, να καλλιεργήσει τη γλωσσική του έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο, και εν κατακλείδι να συγκροτήσει ολόπλευρα την προσωπικότητά του.
 Μέσα όμως από τη διαδικασία της φιλαναγνωσίας επιτυγχάνονται και
επιμέρους στόχοι, όπως:

•καλλιέργεια αναγνωστικής απόλαυσης
•άσκηση της δεξιότητας της προσεκτικής ακρόασης και ως εκ τούτου πρόληψη φαινομένων διάσπασης προσοχής, όταν δεν οφείλεται σε παθογόνα αίτια,
που είναι πολύ συχνή στις μικρές τάξεις του δημοτικού σχολείου
•καλλιέργεια δεξιότητας αναδιήγησης  ιστοριών ,συναισθημάτων ή καταστάσεων
•ανάπτυξη δυνατότητας κατανόησης κειμένου
•ανάπτυξη συνεργατικής ικανότητας
•ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας
•αφηγηματική ικανότητα
•εξοικείωση με τη λειτουργία ομάδων
•δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη,
η οποία σταματά να αποτελεί ένα άθροισμα μεμονωμένων μαθητών αλλά γίνεται μια
κοινότητα αναγνωστών.


  από http://www.chiourea.gr
 Σχολική Σύμβουλος Δρ Ράνια Χιουρέα


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ





Για νηπιαγωγεία και την Α΄Δημοτικού

Μπορείτε να οργανώσετε ένα κυνήγι θησαυρου που να καταλήγει στην βιβλιοθήκη του σχολείου, ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν ότι ο θησαυρός είναι τελικά τα βιβλία. Καταγράψτε τις οδηγίες σε χρωματιστά χαρτιά ώστε να βοηθήσετε στην εύκολη ανακάλυψη τους, μπορείτε πάνω σε κάθε χαρτί να κολλήσετε δύο μαύρα φτερά ώστε να υποδηλώνει παιχνίδι οργανωμένο από την μαύρη μαγική κοτούλα.
Ενδεικτικές οδηγίες για κυνήγι θησαυρού- μπορείτε να προσθέσετε αναφορές σε συγκεκριμένα σημεία της τάξης, της αυλής κλπ:



Είμαι η μαύρη η κοτούλα
Ο Αλιόσα με λέει φουντωτούλα
Κι άμα τα φτερά μου βρεις
Χίλια θαύματα θα δεις
Σε κόσμους μαγικούς θα μπεις
Θησαυρούς θα μοιραστείς
Κοιτάξτε αριστερά κοιτάξτε δεξιά
Βρείτε  ένα μπλε χαρτί
Με δυο μαύρα φτερά



 Περπατήστε σιωπηλά
Κάντε τρία βήματα μοναχά
Γίνεται αγάλματα με τα πόδια σταθερά
Μην κουνηθείτε για τρία λεπτά
Τώρα γίνεται βατραχάκια βιαστικά
με κουαξ-κουάξ πηδήξτε κι όχι μόνο μια  φορά 
Κοιτάξτε αριστερά κοιτάξτε δεξιά
Βρείτε ένα κόκκινο χαρτί
Με δυο μαύρα φτερά


 Κάντε πέντε χοροπηδητά
σαν λαγουδάκια χαρωπά
Ένα – ένα τη φορά
Τώρα όλοι ακίνητοι σταθείτε
Μεταξύ σας κοιταχτείτε
Ύστερα στα γέλια ξεκαρδιστείτε
Κοιτάξτε αριστερά κοιτάξτε δεξιά
Βρείτε ένα κίτρινο χαρτί
με δυο μαύρα φτερά



Στις μύτες των ποδιών σας περπατήστε απαλά
σαν ακροβάτες σε σχοινιά
Κάντε πέντε βήματα στη σειρά
Πιάστε με τα χέρια σας τα δύο σας αφτιά
Κλείστε το ένα μάτι συνθηματικά
Κοιτάξτε αριστερά κοιτάξτε δεξιά
Βρείτε ένα πράσινο χαρτί
Με δυο μαύρα φτερά



 Τώρα γίνεται πουλιά
Κουνήστε απαλά τα χέρια σαν φτερά
Φωνάξτε κοκοκό, φωνάξτε κακακά
ανακατέψτε του διπλανού σας τα μαλλιά
Κοιτάξτε αριστερά κοιτάξτε δεξιά
Βρείτε ένα πορτοκαλί χαρτί
Με δυο μαύρα φτερά




 Τώρα μπείτε στη σειρά
Κοιτάξτε αριστερά κοιτάξτε δεξιά
Μην ψάχνεται άλλο πια
για τα μαύρα μου φτερά
τα βιβλία είναι πόρτες μαγικές
άνοιξε λοιπόν όποια πόρτα θες
διάβασε ιστορίες αστείες, σοβαρές
κάθε ένα βιβλίο κι άλλος θησαυρός
κι εσύ που το διαβάζεις είσαι ο τυχερός
και τώρα ας μοιραστούμε κάτι γλυκό
μια και  βρήκαμε το θησαυρό.


 Για μεγαλύτερες τάξεις


·        Βρες τις λέξεις που ανακατεύτηκαν μέσα σε ένα λαβύρινθο από γράμματα

ΛΕΞΕΙΣ: ΑΛΙΟΣΑ, ΚΟΤΑ, ΜΑΥΡΟΥΛΑ, ΦΟΥΝΤΩΤΟΥΛΑ , ΝΑΝΟΙ
ΑΓΙΑ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, ΔΙΑΒΑΣΜΑ, ΔΑΣΚΑΛΟΣ, ΒΑΣΙΛΙΑΣ, ΒΙΒΛΙΑ, ΙΠΠΟΤΕΣ, ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ, ΠΑΤΩΜΑΤΑ, ΓΑΤΑ, ΠΑΠΑΓΑΛΟΣ, ΓΡΙΕΣ, ΚΟΥΚΛΕΣ.

Α
Γ
Ι
Α
Π
Ε
Τ
Ρ
Ο
Υ
Π
Ο
Λ
Η
Μ
Κ
Ο
Τ
Α
Π
Λ
Α
Δ
Ι
Α
Μ
Α
Ν
Τ
Ι
Α
Κ
Δ
Ε
Α
Τ
Ν
Ω
Δ
Α
Ι
Τ
Σ
Μ
Τ
Α
Φ
Ο
Υ
Ν
Τ
Ω
Τ
Ο
Υ
Λ
Α
Β
Ι
Π
Ο
Α
Ψ
Ι
Π
Π
Ο
Τ
Ε
Σ
Ω
Χ
Ε
Μ
Ρ
Ι
Ν
Ι
Α
Α
Σ
Ο
Ψ
Γ
Ρ
Ι
Ε
Σ
Ζ
Ρ
Μ
Ε
Χ
Α
Ο
Β
Ν
Ε
Β
Γ
Α
Κ
Τ
Α
Χ
Ρ
Ι
Β
Α
Σ
Α
Λ
Ε
Ν
Υ
Π
Ο
Ν
Α
Α
Β
Ι
Β
Λ
Ι
Α
Μ
Α
Ζ
Σ
Τ
Η
Φ
Α
Λ
Τ
Ι
Ε
Σ
Λ
Σ
Λ
Α
Τ
Η
Ν
Δ
Α
Σ
Κ
Α
Λ
Ο
Σ
Α
Λ
Α
Ψ
Μ
Ο
Α
Ε
Β
Α
Σ
Ι
Λ
Ι
Α
Σ
Ν
Κ
Ο
Υ
Κ
Λ
Ε
Σ
Α
Σ
·        






 Βρες τις λέξεις από τους ορισμούς και συμπλήρωσε την ακροστιχίδα

Ορισμοί
1.     Τι χρώμα είχε η μαγική κοτούλα;
2.     Ποιο ήταν το όνομα του μικρού μαθητή;
3.     Ήταν ξαπλωμένη στα πόδια της δεύτερης γριάς
4.     Ήταν έξω από την χρυσή πόρτα και την φρουρούσαν
5.     Ήταν στα πόδια της τρίτης γριάς
6.     Δύει κανονικά τις λευκές νύχτες
7.     Οι γριές ήταν μέσα σε τρεις ....
8.     Ο Αλιόσα δεν ήξερε αν ότι έξησε ήταν αλήθεια ή....
9.    Που υποδέχτηκε ο βασιλιάς των νάνων τον Αλιόσα;
10.Η μαύρη κοτούλα στο βασίλειο το νάνων ήταν.....

1.    Μ_ _ _ _
2.    Α_ _ _ _ _
3.    Γ_ _ _ _
4.    Ι_ _ _ _ _ _                                           
5.    Κ_ _ _ _ _ _
6.    Η_ _ _ _
7.    Κ_ _ _ _ _ _ _
8.    Ο_ _ _ _ _
     9.    Τ_ _ _ _ _ _ _ _ _
    10.Α_ _ _ _ _ _ _ _ _ _




·        Συζητήστε με τα παιδιά για την παράσταση και ζητήστε τους να σας πουν αν τους άρεσε και γιατί.
·        Συζητήστε με τα παιδιά και ζητήστε τη γνώμη τους για τα βιβλία, είναι μόνο εργαλεία για το σχολείο ή και ένας τρόπος να περνάς ευχάριστα και δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο σου;
·        Συζητήστε μαζί τους αν το βιβλίο είναι καλός σύντροφος και τι δρόμους νομίζουν ότι μπορεί να τους ανοίξει  στη ζωή τους.
·        Ρωτήστε τα παιδιά  τη γνώμη τους, τιμωρήθηκε ο Αλιόσα τελικά ή βγήκε κερδισμένος;
·        Ρωτήστε τα ποιο ήταν κατά την γνώμη τους το κέρδος από την περιπέτεια του Αλιόσα